piątek, 15 stycznia 2016

Ćwicz spokojny sen.

Kolejny dzień się zaczął a ja walczę o szczęście. Walczę bo warto. Bo z każdym dniem jest postęp, są efekty. To daje mi niesamowitą motywację. Aby jej nie stracić dziś dorzucam sobie 15 min ćwiczeń dziennie.
Zwykła rozgrzewka przy ulubionej muzyce + parę przysiadów i/lub brzuszków to 15min. To kwadrans gwarantujący zdrowie ciała i ducha.
W trybie życia jaki prowadzę jest bardzo niewiele ruchu dlatego 15 min to absolutne minimum.

O aktywności fizycznej można znaleźć wiele stron i postów dlatego nie będę się rozpisywać. Jednak ciężko jest nie wspomnieć o głównych powodach, dla których postanowiłam opisać właśnie ten element w blogu przeznaczonym dla osób z zaburzeniem emocjonalnym.
To bardzo ważne u osób chwiejnych emocjonalnie aby ćwiczenia wykonywać systematycznie najlepiej codziennie choćby miała to być rozgrzewka trwająca nawet 5min! Warto się zmusić do takiej rozgrzewki. Jednak jeśli po rozgrzewce znajdzie się motywacja na ciąg dalszy - ćwicz, ponieważ gdy ćwiczysz:
  • potrafisz lepiej kontrolować swoje emocje (szczególnie te negatywne),
  • potrafisz zrobić coś dla siebie mając z tego powodu satysfakcję,
  • uczysz się jak pokonywać swoje słabości,
  • nabierasz odwagi i pewności siebie,
  • w Twoim organizmie podczas aktywności fizycznej w naturalny sposób wytwarza się hormon szczęścia czyli serotonina.

O serotoninie napiszę trochę więcej bo warto. W przypadku niedomiaru serotoniny dobowy rytm pracy organizmu jest zaburzony co oznacza że nocą ciężko jest zasnąć a rankiem budzimy się zmęczeni. Jeśli więc dręczą Cię objawy niedoboru serotoniny powinieneś dodatkowo ograniczać:
  • alkohol, 
  • mocną kawę i herbatę,
  • suplementy diety obniżające apetyt.
Zamiast szkodzących Ci napoi wybieraj soki owocowe lub warzywne. Ja często piję wodę z cytryną albo sok pomidorowy =woda+przecier pomidorowy+ulubione przyprawy. Genialny napój na trening!

Mam nadzieję, że przekonałam Cię do tego że warto ćwiczyć i że zaczniesz od dzisiaj ćwiczyć razem ze mną:)

Jeśli jednak uznasz, że: to nie jest odpowiedni czas, że nie jesteś gotowy, że może od jutra bo dzisiaj to już za późno, itd ...

Złota myśl na dziś:
"Zrób to zanim będziesz gotów, gdyż nigdy nie będziesz gotów jeśli będziesz czekać.."

Jeśli przekonałam Cię tym wpisem do aktywności fizycznej proszę o komentarz z Twoimi wynikami. Napisz od kiedy ćwiczysz i jaki to wywarło na Ciebie wpływ. Pozdrawiam serdecznie!

3 komentarze:

  1. Bardzo motywujący blog :)
    Zapraszam do mnie,obseruwj ;*

    CHCE SIĘ ŻYĆ ♥

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo motywujący blog :)
    Zapraszam do mnie,obseruwj ;*

    CHCE SIĘ ŻYĆ ♥

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) To dla mnie bardzo ważne by zmotywować choć jedną osobę do zmiany na lepsze, do pozytywnego myślenia bo naprawdę warto :)

      Usuń